El procés d’autenticació es pot realitzar, de manera general, amb idCAT Mòbil, Certificats digitals i Cl@ve. Ara bé, cada administració pública usuària del sistema VÀLid, pot decidir si mostra tots els sistemes o només alguns en funció del tràmit (Per exemple, només mostrar "Certificats digitals" per considerar-los un sistema més segur per aquell tràmit concret). Si no t'apareix un dels sistemes i tens dubtes al respecte, ho hauràs de consultar amb l'organisme amb el qual estàs fent la gestió en línia.
La identificació és un procés molt senzill, però es poden produir situacions en les quals no es completi correctament.
A continuació t'indiquem alguns dels possibles motius en funció del sistema que facis servir:
Trobaràs una descripció detallada a Motius d’error durant l’ús de l’idCAT Mòbil
Si el sistema no detecta cap certificat electrònic vàlid o dona error en intentar identificar-te amb aquest, cal que t’asseguris que:
- Disposes de qualsevol certificat qualificat vigent (no caducat ni revocat) d’acord amb el Reglament 910/2014 d’Identificació i Serveis de Confiança. Tingues present que l'idCAT mòbil no és un certificat digital. Si fas servir idCAT Mòbil, no has de prémer "Certificat digital".
- Tens el certificat correctament instal·lat al sistema o, en cas de residir en un dispositiu extern (com una clau USB o una targeta criptogràfica), el dispositiu es troba correctament connectat.
- Has instal·lat les corresponents claus arrel de l’entitat de certificació emissora del teu certificat. Les trobaràs al web de l’emissor del certificat (En cas que facis servir idCAT Certificat, pots descarregar les claus arrel de l’entitat de certificació AOC).
- Has instal·lat, si s’escau, correctament el programari associat al certificat. El trobaràs al web de l’emissor del certificat.
- Has instal·lat correctament el programari del lector de targetes, en cas que estiguis utilitzant un certificat en targeta (p.e. DNIe). El trobaràs al web del proveïdor del certificat digital que fas servir.
Un cop fetes aquestes comprovacions, cal que tanquis totes les sessions obertes del navegador i tornis a intentar l’accés.
Si tens un error amb aquest sistema, pots consultar les Preguntes freqüents de Cl@ve del Gobierno de España.
Si has pogut identificar-te correctament amb un dels sistemes d'identificació i obtens un error en el propi tràmit o gestió en línia que estàs fent, hauràs de contactar amb l'administració amb el que l'estàs tramitant doncs es tracta d'un error del seu web o aplicació, i no del VÀLid.